torsdag 7 maj 2015

Pappa fyllde 71 år!

För snart 1 år sedan fyllde pappa 71 år. Detta var min första tårta med en kaninrumpa. När vi var mindre hade vi kaniner och de var väldigt duktiga på att gräva hål i gräsmattan. Kunde ofta höra hur pappa gick och muttrade över dessa kaniner och hål. Men sedan kunde man hitta honom kelandes med just samma kaniner. Han hade alltid ett hjärta som var svagt för djur. 
Detta är ett väldigt varmt minne av min far som nu inte finns i livet längre. 
Han var sjuk i cancer när jag gjorde denna tårtan och tänkte att tårtan skulle gå i turens tecken. Ett annat trevligt minne är att min far tyckte det var roligt att leta fyrklöver. En "hartass", 7 st nyckelpigor och fyrklöver med somriga blommor, gräs och "jord fick utgöra dekoration på denna tårta. Fyllningen skiljer sig inte från de tidigare jag gjorde detta året. Vaniljkräm, hallonsylt, mosade hallon och vispad grädde på ljus tårtbotten. Mycket gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar