söndag 3 maj 2015

Min första "riktiga" tårta

Till min svågers födelsedag för snart ett år sedan gjorde jag denna tårtan. Det är min första tårta jag har gjort något annat än ett vanligt lock på. Tredje tårtan jag gjort i mitt liv. Den tog tid att göra men ack så roligt det var. Då han läst i väldigt många år på Chalmers fick det bli
några bokmalar och böcker som dekor. Ljus tårtbotten och vaniljkräm med mosade hallon, hallonsylt och grädde. Täck med marsipan och dekorationerna var gjorda i marsipan de också. 

Tyvärr har jag inga bilder på de två tårtor jag gjorde innan dess. Var nog inte så mycket att se ändå då bara var vanligt vitt marsipanlock på. Men ur det föddes mitt intresse till att göra annat än de enklaste. Insåg att det finns en hel värld att utforska inom tårtbakning, bakning och dekoration. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar