fredag 8 maj 2015

Murlocs! Mrrrgll...

Vi är ett gäng som spelar World of Warcraft (WoW) och förra året träffades några av oss. Grillade och åt god mat och till efterrätt hade jag gjort i ordning två olika sorters tårtor.


Ena tårtan var gjord av chokladbottnar och var fylld med moccakräm. Dekorerad med riven mörk choklad och blommor gjorda i marsipan. 






Den roligare av de två tårtorna har en murloc på toppen. Murlocs är roliga figurer i wow och jag har alltid varit väldigt förtjust i dem. Speciellt de söta dansande baby murlocen man kan se och som man kan ha som pet. De finns i alla möjliga färger och både som fiender och som pets. 

När jag fick idéen att göra denna tårtan tänkte jag på en sommartårta först. Blommor, bin, gräs och en bild av lugn och ro. Pang! Mitt i allt så ploppar en murloc upp. Då murloc lever i och nära vatten ville jag få med den biten 
på tårtan. 
Denna tårtan är min "andra" tårta med 
dekorationer på och blev otroligt nöjd och glad 
över resultatet. 




















Vad säger ni? Ser man att det är en murloc på tårtan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar