tisdag 2 juni 2015

När man fyller år...

...får man själv välja hur många tårtor man vill göra. Jag passade på att göra 3st. Bara för att det är så roligt. 

Första tårtan ut är en stor favorit hos mig och min man. Den är gjord på ett recept som jag hittat på http://lindarunn.se/. One bowl chocolate cupcakes-receptet är en av de godaste chokladmuffins jag ätit. Lägg till Dulce de leche-fluff och hemmagjord vaniljkräm så kan jag leva på dessa godingar. 

Nu valde jag att göra en tårbotten av smeten. I lagerna hade jag vaniljkräm och Dulce de leche-fluff och spacklade och dekorerade med samma fluff. Blev så gott! 
Första gången jag spritsade var just ett par sådana här cupcakes. Tog tyvärr ingen bild. Men fina rosor och vita pärlor på blev det. Nu ville jag prova en annan teknik som var väldigt enkel men rolig. Ni kommer troligen att få se en hel del spritsat framöver. Det är jättekul att göra, blir väldigt vackert och så har jag hittat flera tekniker jag vill prova. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar