lördag 6 juni 2015

Första gången

Det är första gången jag gör en sådan här sockerblomma. Tycker att det alltid ser så enkelt ut när andra gör olika saker i de tutorial-videon jag kikar på. Denna tog nästan 3 timmar för mig att fixa. 

Är inte kompis med flowerpasten jag köpte heller. Så då blir det lite svårare och tar längre tid. Har tidigare använt mig av Ballinas flowerpaste. Men nu har den varit slut i flera månader hos Tårdecor. Så passade på att prova Satin Ice som jag köpte från Tant Fondant. Passade även på att beställa en hel hög med andra grejer och kände mig som ett otålig barn inför julafton på att paketet skulle komma hem. 

Något mer som jag gjort för första gången är att spritsa en sådan här tårta. Var ju tvungen att prova en vit chokladkräm som länkades i FB-gruppen jag är med i. 
Det ser otroligt enkelt ut när hon spritsar sin tårta i videon jag kikade på. Inte lika enkelt att göra det själv. Började få till tekniken på slutet och kan nog våga mig att göra detta på en tårta som är till någon annan. 

Är själv inte så förtjust i vit choklad men barnen älskade det. Tårtan är gjord på ljusa bottnar smaksatta med vaniljpulver och fylld med färska jordgubbar och glasskräm.

Nu skall börjas på nästa projekt. Två tårtor till på onsdag. Barnens fröknar skall få var sin sommartårta som tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar